Doordachte social-media strategie helpt doelgroepen informeren, uitdagen en aan je merk verbinden.

Iedereen kent de oranje toiletten, oranje hoogwerkers of oranje busjes op de weg. Zeg je oranje, dan zeg je Boels Rental. En als het over Boels Rental gaat dan weet je tegenwoordig dat ze je altijd helpen om jouw project aan de gang te houden. Boels keeps you going.

Die merkpositionering staat als een paal boven water. Maar hoe draag je dat uit op social media? Kortom; waarom, hoe en met wat gaan we Boels helpen nog zichtbaarder te worden op ‘de socials’? En dan specifiek gericht op de (groot) zakelijke markt. Dat is de vraag waar we samen mee aan de slag zijn gegaan.

Van een vraag…

Om de vraag goed te begrijpen, organiseerden we een aantal workshops en kennissessies. Zo werkten we in samenwerking met het Boels Corporate Social Media team aan verschillende persona’s die ons inzicht geven in de vertaling van de vraag naar effectieve inzet van social media en bijbehorende content.

Deze inzichten hebben we vertaald naar een social mediastrategie die past bij de positionering van Boels Rental. De strategie vormt de basis voor alle toekomstige te ontwikkelen concepten en formats die aansluiten bij de beoogde doelgroep.

Een aantal brainstormsessies leidde tot vijftig creatieve en vooral gedurfde ideeën. Van deze uitgebreide lijst hebben we uiteindelijk vijf specifieke formats uitgewerkt. Bedacht met een specifieke doelgroep in gedachten en een doelstelling passend bij de positionering.

… naar heldere inzichten die leiden naar onderscheidende formats

Door de formats in nauwe samenwerking uit te werken naar storyboards, hebben we ervoor gezorgd dat de inhoud goed aansluit bij de doelgroep op een specifiek moment. Of een content format in de praktijk werkt weet je nooit zeker. Om die reden ontwikkelden we eerst een pilot versie, die we analyseren en optimaliseren naar gelang de doelstellingen. Zo werken we continu aan effectievere content.

Inmiddels is er al een breed scale aan content geproduceerd en ingezet. Van korte informatieve animaties, explainer video’s om verschillende doelgroepen met nieuw materieel kennis te laten maken tot showcase films over grote projecten. Alles met één doel …
Boels keeps you going.

Verschillende doelgroepen, passende contentformats

Samen met het team van Boels kijken we continu naar de effectiviteit van de door ons ontwikkelde content. Resultaat van het delen van onze kennis en kunde op strategisch, tactisch en operationeel gebied.

En de content formats zijn zo opgezet dat ze ook door derden te gebruiken zijn zonder de consistentie in look and feel te verliezen. concrete resultaten zijn meer volgers op Facebook, Instagram en LinkedIn, meer zichtbaarheid en meer interactie met de doelgroepen.

Het is het resultaat dat telt.

Maar dat is niet alles. Ondertussen werkten we een handleiding voor fotografie uit, zodat iedere Boels werknemer – waar ook ter wereld – bij kan dragen aan consistente online content. Zo zorgen we samen voor een consistent merkbeeld. En er zit nog meer in het vat. Daarover snel meer …

Blijf ontdekken.

Blijf ontdekken.

Wij helpen je daarbij. Vanuit Roermond of gewoon, bij jou op locatie. En niet alleen, maar samen met jou. Dat doen we met onze bewezen aanpak:

Wij zijn het enige bureau dat jou in staat stelt zowel je strategische als uitvoerende zakelijke activiteiten fundamenteel te versterken. En dat werkt. Aantoonbaar.

Samen zijn we IMMX.
Samen aan de slag?

Jij gaat het maken! Daar zijn we van overtuigd.