Een mailbox vol gemotiveerde sollicitanten die passen in je bedrijf. Dat is wat employer branding kan doen.

Water, en zeker ons drinkwater, is eigenlijk een heel bijzonder product. Dat je een kraan opendraait en dat daar kristalhelder water uitkomt, is voor iedereen een vanzelfsprekendheid. Maar er gaat een hele wereld schuil achter diezelfde kraan. WML levert aan alle Limburgers hun drinkwater. Zonder de inzet van gemotiveerde mensen komt er geen druppel uit je kraan.

Om ervoor te zorgen dat drinkwater uit je kraan blijft komen, zoekt WML naar mensen die passen binnen hun cultuur en drijfveren. Oftewel: WML is op zoek naar mensen die de maatschappelijke opgave van hun werk begrijpen en zich daarmee kunnen identificeren. 

 

De zoektocht

Om geschikte kandidaten te vinden die passen bij je organisatie, moeten ze eerst weten wie jij als organisatie bent en waar je voor staat. In ons vak zeggen we dan dat we eerst de Employer Value Proposition (EVP) helder moeten hebben voordat we überhaupt aan een vacature-uiting gaan beginnen.

Door middel van workshops met focusgroepen en WML-collega’s van verschillende afdelingen, gecombineerd met marktonderzoek, kwamen we tot het inzicht dat WML eigenlijk gewoon bijzonder is.

Voor (toekomstige) werknemers betekent dit dat je ruimte krijgt voor eigen inbreng en inzichten, dat je passie die je haalt uit andere zaken dan in je werk juist mag meenemen op én in je werk. WML is ervan overtuigd dat iedere persoon met zijn eigen achtergrond, talenten en ideeën een cruciale rol speelt in het vormgeven van de toekomst. Door een cultuur van inclusie en openheid te creëren, inspireren we elkaar tenslotte om te groeien en te innoveren. Dat maakt WML als werkgever uniek.

Van heldere vraag, naar onderscheidend inzicht

In een breed opgezette campagne hebben we de ruimte van wat jou zo bijzonder maakt onderstreept en ‘vorm’ gegeven. De pay-off “Word watermaker, neem jezelf mee” weerspiegelt de overtuiging dat iedereen kan bijdragen aan de maatschappelijke opgave van WML. Nu én in de toekomst.

In een gecombineerde online- en offline wervingscampagne is er een ruime doelgroep benaderd. Zo werven we technisch personeel op een combinatie van online kanalen die voor hen juist zo relevant zijn. En vinden we bijvoorbeeld juridische of financiële experts op hele gerichte en impactvolle kanalen als LinkedIn. Alles vanuit één heldere propositie.

Verschillende doelgroepen, passende contentformats

Een Employer Branding campagne is er niet alleen voor een volle mailbox met passende sollicitanten. Nee, het werkt ook mee aan een positief imago en de algehele merkbekendheid. Het hoofddoel van de eerste maanden campagne voeren was dan ook een groot bereik creëren rondom het werkgeversmerk van WML.

Concrete resultaten? Na twee maanden intensief campagne voeren ontvingen we meer passende kandidaten dan in één heel jaar daarvoor. Met in totaal meer dan 950.000 vertoningen verspreid over 5 kanalen, 20.000+ kwalitatieve websitebezoeken en 300+ sollicitanten is er een mooie weg gelegd naar een klinkend resultaat.

Meten is weten.

Naast mooie resultaten in cijfers zijn er natuurlijk ook resultaten in mensen. Vanuit de campagne zijn er vacatures ingevuld en mensen voelen zich er thuis.

Behalve de wervingscampagne werken we voor WML aan het – in Limburg – wereldberoemde huis-aan-huisblad. De “Heerlijk Water”. En geven we vorm aan een interne veiligheidscampagne. Later daarover meer…

Nog veel meer WML.

Blijf ontdekken.

Blijf ontdekken.

Wij helpen je daarbij. Vanuit Roermond of gewoon, bij jou op locatie. En niet alleen, maar samen met jou. Dat doen we met onze bewezen aanpak:

Wij zijn het enige bureau dat jou in staat stelt zowel je strategische als uitvoerende zakelijke activiteiten fundamenteel te versterken. En dat werkt. Aantoonbaar.

Samen zijn we IMMX.
Samen aan de slag?

Jij gaat het maken! Daar zijn we van overtuigd.