Leads binnenhengelen vanuit een heldere positionering en passende profilering

Consultants zijn er in vele soorten en maten. Hoe gaan we ons onderscheiden in de markt van Business Intelligence, Organisatieadvies en Verandermanagement? Wat maakt ons nu uniek ten opzichte van al die anderen en hoe maken we dat wereldkundig zodat we onze eigen organisatie kunnen laten groeien? Dat was in een notendop de vraag van SkyClear.

Om SkyClear goed te kunnen positioneren en uiteindelijk te profileren, organiseerden we een aantal intensieve workshops. De grootste kracht van deze club pientere koppen zit in de data die ze genereren. Deze data zetten ze op een verhelderende manier in om verbeterprocessen te ontwikkelen en te implementeren. Met hun ongeëvenaarde expertise en verbluffende inzichten stijgt SkyClear boven de rest uit. Doe je zaken met SkyClear, dan ontdek je een wereld waar complexiteit vervaagt en helderheid regeert.

Helderheid scheppen

De unieke positionering vormt de leidraad voor alle communicatie, bedrijfsvoering en toekomstige merkkeuzes. Eén van de meest zichtbare resultaten is een nieuwe website, een spiksplinternieuw logo, een subtiele naamswijziging en de nieuwe pay-off: ‘maakt helder’.

Deze heldere inzichten laten zich goed vertalen naar ‘wensen’ van klanten. Diezelfde klantwensen zijn omgezet naar resultaatgebieden, die op hun beurt weer zijn vertaald naar een website-concept waarbij het draait om oplossingen van de klanten van SkyClear. Volg je het nog?

Met behulp van Artificial Intelligence, hebben we die resultaatgebieden omgezet naar portretten. Elk portret vertegenwoordigt een dienst en wat je er als klant mee bereikt. Het is meteen de opmaat naar een introductiecampagne.

Van heldere vraag, naar ‘opvallend’ uitzicht

Campagne voeren doen we het liefst zo gericht mogelijk. Zeker voor een organisatie die ‘iets’ met data doet kan dat heel goed. Vanuit een aantal inzichten die we opdeden in een persona workshop, weten we goed tegen wie we het hebben. Wat ze willen weten en wat hen drijft.

Van prospect naar klant door middel van persona’s

Om een vliegende start te maken met de leadgeneratie voor SkyClear, zijn we gestart met marketingwerkzaamheden via diverse kanalen. Dat doen we in de vorm van een marketing cyclus: gestructureerde uren per maand om zoveel mogelijk (online) impact te maken. Zo zorgen we voor een gevulde social media kalender, helpen we mee aan de visuele en tekstuele vormgeving van o.a. brochures of sponsorborden en draaien we betaalde campagnes op Google Ads voor extra vindbaarheid bij de juiste doelgroepen. Dat doen we met gerichte targeting op specifieke branches, middels pakkende zoekadvertenties én versterkende AI-beelden in Google Display. Online én offline marketing op z’n best, die sinds livegang (juni 2023) al voor zo’n 10.000 enthousiaste websitebezoekers en meer dan 650 trouwe LinkedIn-followers zorgde. Hard work pays off!

Boodschappen op basis van data-inzichten

Hiervoor had SkyClear al een sterke basis gelegd waar we samen op konden doorborduren. Dit vulden we aan met een persona-onderzoek: semi-fictieve personages die de ideale klant van SkyClear representeren.

Daarnaast onderzochten we de bedrijfscultuur, de kerncompetenties, de strategie, de stakeholders, concurrentie en de context. Dit was de basis van de analyse.

Ontsluier de markt en de mens voor een doelgericht resultaat

De unieke positionering vormt de leidraad voor alle communicatie, bedrijfsvoering en toekomstige merkkeuzes. Eén van de meest zichtbare resultaten is een nieuwe website, een spiksplinternieuw logo, een subtiele naamswijziging en de nieuwe pay-off ‘maakt helder’.

Maar er is meer: samen met SkyClear zijn we een structurele samenwerking aangegaan om het bedrijf op marketing- en communicatieniveau blijvend naar nog grotere hoogte te tillen. De resultaten hiervan volgen snel.

Ruimte: daar begint het bij SkyClear mee

Blijf ontdekken.

Blijf ontdekken.