Branding is ervoor zorgen dat je publiek positieve associaties en herkenning bij jouw merk heeft.
Het doel? Zorgen dat klanten jouw merk verkiezen boven concurrenten.
Een sterk merk biedt je houvast. Maar het biedt ook houvast aan je team en je (potentiële) klanten.
Ze weten waar ze voor kiezen. Of dat nu om een werkgever, een product of dienst gaat.
Een sterk merk is iets waar je bij wilt horen.
Het krijgt meer aandacht, meer waardering en meer klanten. De brandingstrategie van je merk gaat je daarbij helpen.
De vraag is dus niet waarom je wilt werken aan je merk, maar hoe.
Met een goede merkpositionering neem je een waardevolle plek in in het hoofd en hart van je doelgroep. Het is de basis van beleidsvorming en innovatie, van het efficiënt inzetten van middelen en het succesvol werven van betrokken medewerkers.
Dit levert het jou concreet op:
Je positionering is zowel een weergave van de situatie nu als een ambitie naar de toekomst.
Als we klaar zijn, ben jij bepakt en gezadeld met:
Een concept is het grote idee waarmee je op creatieve en impactvolle manier jouw merk vertelt. Het is de creatieve vertaling van je merkbelofte. En die vertaling zorgt ervoor dat je opvalt en de consument jouw merk en merkverhaal sneller opslaat in zijn geheugen.
Zo weet je of een concept sterk is: