Ontwikkel je merk

Branding is ervoor zorgen dat je publiek positieve associaties en herkenning bij jouw merk heeft.

Het doel? Zorgen dat klanten jouw merk verkiezen boven concurrenten.

Waarom werken aan je merk?

Een sterk merk biedt je houvast. Maar het biedt ook houvast aan je team en je (potentiële) klanten.
Ze weten waar ze voor kiezen. Of dat nu om een werkgever, een product of dienst gaat.

Een sterk merk is iets waar je bij wilt horen.

Het krijgt meer aandacht, meer waardering en meer klanten. De brandingstrategie van je merk gaat je daarbij helpen.

Gif animatie marketing stappen

De vraag is dus niet waarom je wilt werken aan je merk, maar hoe.

Met een goede merkpositionering neem je een waardevolle plek in in het hoofd en hart van je doelgroep. Het is de basis van beleidsvorming en innovatie, van het efficiënt inzetten van middelen en het succesvol werven van betrokken medewerkers.

Dit levert het jou concreet op:

  • Goed imago
  • Merkherkenning
  • Vertrouwen
  • Concurrentievoordeel
  • Prijselasticiteit
  • Loyaliteit en merkambassadeurs

Je positionering is zowel een weergave van de situatie nu als een ambitie naar de toekomst.

 

Voor wie echt resultaat wilt halen

Branding betekent consistentie op álle vlakken

Als we klaar zijn, ben jij bepakt en gezadeld met:

  • Een duidelijk en sprekend “positioneringswoord”
    Eén intern woord dat alles samenvat voor jouw organisatie
  • Een grijpend merkmanifest
  • Kernwaarden die het waarmaken
  • Waardevolle inzichten in je doelgroep
  • Een designschets van hoe jij eruit kan zien met je nieuwe positionering
  • Kortom: het fundament om jouw merk sterker en aantrekkelijker te maken

Dit levert het jou op

Merkmanifest: roep het van de daken

Jouw merkmanifest is een enthousiasmerend oerverhaal op minder dan een A4 waar de persoonlijkheid, ambities en impact van je organisatie allemaal in naar voren komen.

Een concept is het grote idee waarmee je op creatieve en impactvolle manier jouw merk vertelt. Het is de creatieve vertaling van je merkbelofte. En die vertaling zorgt ervoor dat je opvalt en de consument jouw merk en merkverhaal sneller opslaat in zijn geheugen.

Zo weet je of een concept sterk is:

  • Het is onderscheidend en creatief
  • Het heeft een emotionele lading
  • Het bestaat uit meerdere lagen van bewustzijn
  • Je kunt er meer verhalen over je merk mee vertellen
  • Je kunt het inzetten bij alle soorten middelen

Creatieve concepten die hart en hoofd raken

De diensten die het realiseren

Resultaat halen we samen. Om dat te bereiken, zetten we al onze expertise in. Van A tot Z verdelen we die onder in vier eenvoudige categorieën.