'Word watermaker, breng jezelf mee'

Payoff Image Scroll Indicator

Een helder werkgevers­merk zorgt voor een mailbox vol goede sollicitaties

tags:

Drinkwater. Voor velen vanzelfsprekend, maar eigenlijk heel bijzonder. Want achter deze kraan schuilt een unieke wereld. WML levert drinkwater aan alle Limburgers. Meer dan 400 WML’ers zetten zich dagelijks in voor deze maatschappelijke opgave. Met een verwachte uitstroom van 25% door natuurlijk verloop zocht WML personeel dat deze maatschappelijke opgave begrijpt en zich hiermee identificeert. Van monteurs tot aan directieleden.

Om geschikte kandidaten te vinden, moeten ze weten wie je bent en waar je voor staat. Daarom is het belangrijk om eerst een duidelijke Employer Value Proposition (EVP) te hebben voordat je actief mensen gaat werven. 

Door marktonderzoek en workshops met focusgroepen en WML’ers van diverse afdelingen kwamen we tot het inzicht: werken bij WML is eigenlijk heel bijzonder. Je krijgt de ruimte voor eigen inbreng en inzichten en de passie die je haalt uit je privé mag je meenemen naar je werk.  Ieders achtergrond, talenten en ideeën spelen een cruciale rol in het vormgeven van de toekomst. Door een cultuur van inclusie en openheid te creëren, inspireren we elkaar tenslotte om te groeien en te innoveren. Een constante balans tussen privé en werk, in energie, passies en uitdagingen.

Van heldere vraag, naar
onder­scheidend inzicht

Verschillende doelgroepen, passende content­formats

In een breed opgezette campagne hebben we de ruimte van wat jou zo bijzonder maakt onderstreept en ‘vorm’ gegeven. De pay-off “Word watermaker, neem jezelf mee” weerspiegelt de overtuiging dat iedereen kan bijdragen aan de maatschappelijke opgave van WML. Nu én in de toekomst.

In een gecombineerde online- en offline wervingscampagne benaderden we een ruime doelgroep. Zo wierven we technisch personeel op een combinatie van online kanalen die voor hen juist zo relevant zijn. En vonden we bijvoorbeeld juridische of financiële experts op hele gerichte en impactvolle kanalen als LinkedIn. Op de werken-bij-website kwam alles samen, de verhalen, de vacatures en de maatschappelijke opgave van WML. Alles vanuit één heldere propositie.

Na twee maanden intensief campagne voeren, ontvingen we meer passende kandidaten dan in één heel jaar daarvoor. Met in totaal meer dan 950.000 vertoningen verspreid over 5 kanalen, 20.000+ kwalitatieve websitebezoeken en 300+ sollicitanten vulden we alle vacatures en legden we een rijke pool aan voor de toekomst. Maar het allerbelangrijkste: de mensen voelen zich thuis.

Ook intern was de campagne een groot succes. Door het huidige personeel actief te betrekken bij de totstandkoming van het employer brand, de content en het verloop van de campagne creëerden we draagvlak, enthousiasme en betrokkenheid.

Rake
resultaten

"Deze vak-idioten werkten aan deze WML case. Meer weten, even Roel contacten"

Of benader ons via
een van de andere kanalen:

En nu dan graag concreet...

Cases

Bedankt voor je bericht

Wij hebben je bericht in goede orde ontvangen en komen indien nodig spoedig met een reactie.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief