Leads scoren met sterke positionering
Helderheid scheppen
tags:
- Advertentie en media-inkoop, Campagnes, Data en analytics, Marketing- en communicatieplannen, Merkpositionering, Skyclear, Social media, Webdevelopment, Zoekmachinemarketing (SEO/SEA)
Consultants zijn er in vele soorten en maten. Hoe gaan we ons onderscheiden in de markt van Business Intelligence, Organisatieadvies en Verandermanagement? Wat maakt ons uniek ten opzichte van anderen en hoe maken we dat wereldkundig zodat we onze eigen organisatie kunnen laten groeien? Dat was in een notendop de vraag van SkyClear.
Om deze unieke positie te bepalen en SkyClear goed te kunnen positioneren en uiteindelijk te profileren, organiseerden we een aantal intensieve workshops. De grootste kracht van deze club pientere koppen zit in de data die ze genereren. Deze data zetten ze op een verhelderende manier in om verbeterprocessen te ontwikkelen en te implementeren. Oftewel, ze vervagen de complexiteit van data en maken het helder voor je. Dit vertaalden we naar een nieuwe pay-off: ‘maakt helder’.
De unieke positionering vormt de leidraad voor alle communicatie, bedrijfsvoering en toekomstige merkkeuzes. Het merk staat immers centraal. We voerden het merk dan ook door op alle fronten. Voor de visuele identiteit ontwierpen we een nieuw logo, huisstijl en een volledige website.
Deze laatste is volledig gebouwd op de wensen van de klanten. Deze wensen zijn omgezet naar resultaatgebieden die op hun beurt weer zijn vertaald naar een website-concept waarbij het draait om oplossingen voor van de klanten van SkyClear. Volg je het nog? Het is in ieder geval een hele heldere website.
Een passende visuele identiteit
Introductiecampagne met AI
Structuur aanbrengen in de hoeveelheid aan data, software en processen kan overweldigend en verwarrend zijn. We bedachten een campagne die dit gevoel weergeeft en kopten deze in met de nieuwe pay-off ‘maakt helder.’ Met behulp van Artificial Intelligence, creëerden we de portretten, waarbij elk portret visualiseert waar de klant mee worstelt.
Campagne voeren doen we het liefst zo gericht mogelijk. Zeker voor een organisatie die ‘iets’ met data doet kan dat heel goed. Dankzij inzichten uit een persona-workshop weten we precies wie onze doelgroep is, wat ze willen weten en wat hen motiveert.
Een gerichte marketingaanpak werkt
Om de leadgeneratie voor SkyClear te starten, hebben we een gestructureerde marketingcyclus opgezet met maandelijkse uren om maximale online impact te creëren. We bedachten contentformats, maakten een social media kalender, schreven en ontwierpen brochures en voerden gericht campagne met Google-Ads. Deze campagnes richten zich specifiek op branches, met pakkende zoekadvertenties en AI-versterkte beelden in Google Display. Zowel online als offline marketing zorgen sinds de lancering in juni 2023 al voor 10.000 websitebezoekers en meer dan 650 trouwe LinkedIn-volgers. Hard work pays off!
Maar er is meer: samen met SkyClear zijn we een structurele samenwerking aangegaan om het bedrijf op marketing- en communicatieniveau blijvend naar nog grotere hoogte te tillen.