Samenwerken met SABIC: it’s chemical!

Payoff Image Scroll Indicator

De uitdaging

tags:

Met productielocaties over de hele wereld, is SABIC een toonaangevend bedrijf in de chemische industrie. Een innovatieve werkgever die wereldwijd impact maakt. Maar ook een werkgever die lokaal de juiste mensen nodig heeft, zoals procesoperators en techneuten die het verschil maken op de werkvloer. Het vinden van de juiste kandidaten met de nodige vaardigheden blijkt een uitdaging.

We ontwikkelden samen met SABIC een krachtige Employer Value Proposition (EVP), die wereldwijd wordt toegepast. ‘The Dialogue’ vormt de kern van deze EVP: het aangaan van een tweerichtingsgesprek, waarin wederzijdse verwachtingen, ambities en waarden centraal staan. SABIC begrijpt dat talent wereldwijd verschillend denkt, leeft en kiest. Juist daarom gelooft het bedrijf in de kracht van de dialoog.

De Nederlandse vertaling hiervan – ‘Let’s explore what matters’ – nodigt uit tot gesprek en verbinding. Het geeft ruimte aan individuele drijfveren én laat zien waar SABIC voor staat als werkgever: een plek waar je kunt groeien, impact hebt, én gezien wordt.

EVP als fundament

Van EVP naar lokale campagnes

De uitdaging: hoe breng je een wereldwijde EVP tot leven op lokaal niveau? We vertaalden de EVP naar gerichte arbeidsmarktcampagnes voor de locaties in Sittard-Geleen, Raamsdonksveer en Bergen op Zoom. Daarbij stonden twee vragen centraal: “Wat beweegt de lokale doelgroep écht?” en “Hoe zorgen we voor een optimale match tussen kandidaat en SABIC?”. Samen met het HR-team van SABIC stelden we gedetailleerde profielen op van de ideale kandidaat.

We kozen voor een heldere strategie: datagedreven targeting, volledige aansluiting bij de EVP, focus op de Candidate Experience en één centrale werken-bij website als bron van inspiratie, informatie en conversie.

Voor verschillende vacatures ontwikkelden we een op maat gemaakte campagne. Deze aanpak zorgdevoor meer relevantie per doelgroep en daarmee een hogere conversie in elke fase van de recruitment funnel. De campagne liep verspreid over meerdere online kanalen, zoals LinkedIn, Google Ads & Google Display, Facebook en Instagram. Zo bereikten we de juiste mensen, op de juiste momenten, met content die hen aanspreekt en activeert.

Strategie

Gevonden!

SABIC trok in korte tijd een sterke stroom van kwalitatieve kandidaten aan. Niet alleen steeg het aantal sollicitaties, ook de kwaliteit van de reacties nam toe. Daarnaast groeide het werkgeversimago lokaal zichtbaar, met een stijgende herkenning van SABIC als aantrekkelijke werkgever in de regio.

Fun fact:
Deze campagne is onderdeel van de samenwerking tussen SABIC en IMMX die al ruim 25 jaar duurt!

"Deze vak-idioten werkten aan deze SABIC case. Meer weten, even Roel contacten"

Of benader ons via
een van de andere kanalen:

En nu dan graag concreet...

Cases

Bedankt voor je bericht

Wij hebben je bericht in goede orde ontvangen en komen indien nodig spoedig met een reactie.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief