Maastricht University - campagne
Smoel geven aan studeren
tags:
- Campagnes, Corporate Identity, Design, Digitale strategie, Maastricht university, Merkpositionering, Zoekmachinemarketing (SEO/SEA)
Als universiteit loop je wel eens tegen een aantal marketing- en communicatie-uitdagingen aan. Zo ook bij de Universiteit Maastricht. Niet zo vreemd als je je bedenkt dat de universiteit een gigantische instelling is waar duizenden medewerkers ervoor zorgen dat alles op rolletjes loopt voor de ruim 15.000 studenten op tien faculteiten. Dan kan de expertise van een externe partij een verademing zijn.
Studeren is meer dan onderwijs volgen. Dat zegt Maastricht University. Als een van de jongste universiteiten wereldwijd willen zij hun studenten een levensbrede ervaring bieden die hen voorbereid op de toekomst, zowel op persoonlijk als professioneel vlak. Go The Extra Mile!
Dat is de boodschap die de universiteit met internationale allure en bijzondere aanpak uitdraagt. Een boodschap die veel verder gaat dan een oproep om te studeren. De universiteit wil studenten, mede door hun Probleemgestuurd Onderwijs, uitdagen een stap verder te gaan op studieniveau en op persoonlijk en sociaal vlak. Afgestudeerden zijn naast iemand met een goed diploma ook assertieve en onafhankelijke professionals die in het midden van de samenleving staan.
Go TheExtra Mile!
Zien doen,doet doen
Wij ontwikkelden een communicatietoolkit voor de verschillende faculteiten om elk hun eigen invulling te geven aan hun basisconcept. Op die manier worden de doelgroepen zo direct mogelijk aangesproken. Van de ambassadeurs van de campagne werden prachtige, persoonlijke portretten geïllustreerd die de campagne letterlijk ‘eigen smoel’ geven.
“Veel studenten willen graag een bijdrage aan verandering leveren. De authentieke verhalen van echte studenten zijn herkenbaar voor aankomende studenten. Het is daarom extra van belang dat ze gedeeld worden. Zien doen, doet doen”
Campagne voeren
Deze grootschalige campagne geeft ook de invulling aan van tal van andere middelen die we voor de Universiteit Maastricht ontwikkelden. Daarbij is te denken aan onder andere beursmaterialen die de hele wereld rondreizen, advertenties, banners, online banners en ansichtkaarten die belangrijke contactmomenten zijn met aankomende bachelor en masterstudenten.
De (aankomende) studenten zijn niet de enige mensen waar een universiteit mee te maken heeft. De HR-afdeling van de universiteit heeft de sterke keuze gemaakt om de innovatieve Antoon Vugts als directeur HR aan te stellen.
Met een daadkrachtige en open blik is hij een vernieuwingsslag aan het maken in de manier waarop er naar werknemer- én werkgeverschap en duurzame inzetbaarheid binnen en buiten de UM gekeken wordt. Een belangrijk onderdeel daarvan is dat medewerkers en leidinggevenden oprecht met elkaar in gesprek gaan.