Kalfire als toonzetter in de markt
De merkpositioneringals basis
tags:
- Copywriting, Corporate Identity, Design, kalfire, Merkpositionering
Als grensverlegger in de wereld van gashaarden stond Kalfire op het punt een baanbrekend product te introduceren: de Natural Spark Generator. Daarnaast ambieerde Kalfire aanzienlijke groei in omzet en rendement. Om dit te realiseren hadden ze een sterk merkimago en een wijdverspreide merkbekendheid nodig.
De merkpositionering als basis
De consistente 360° branding van Kalfire begon bij de ontwikkeling van een onderscheidende merkpositionering. Daarbij is het van belang dat we niet alleen intern kennis en informatie vergaren, maar ook bij derde partijen, zoals leveranciers en klanten. Vaak komen juist hier de eye-openers uit naar voren. Al deze input verwerken we nauwkeurig uit tot een kernachtig advies en uitgangspunt.
Bij Kalfire ontdekten we een constante drang naar vernieuwing. Ook streeft Kalfire er onvermoeibaar naar om de allerbeste te zijn, zonder enige concessie.
Deze unieke combinatie stelt Kalfire in staat om voorop te lopen in de markt van gas- en houthaarden. Kalfire is de toonzetter. Dit is dan ook de geadviseerde positionering. Hier baseert het bedrijf ook haar beleidskeuzes op.
Je positieals toonzetter
De toonzettertot leven brengen
Met enkel de merkpositionering ben je er nog niet. Het is tijd om het vlammetje van deze unieke positionering als lopend vuurtje te laten bewegen in de markt. Tijd om het merk te verkopen!
Dat vergrendelen we stevig in vijf hoekstenen:
- individualiteit
- beleving
- gemak
- vakmanschap
- duurzaamheid
De herpositionering resulteerde door deze mindshift in een compleet nieuwe huisstijl, een breed scala aan campagne-uitingen, brochures, advertenties en video en Virtual Reality (VR). En niet te vergeten: een heldere, aantrekkelijke website waarin de nieuwe toon op elegante wijze helemaal tot zijn recht komt.
Is het project af? Dat nooit. Werken met consistente 360° branding betekent altijd in beweging blijven.