Boels social media formats
Content that
keeps you going
tags:
- Boels rental, Content & storytelling, Creative concepten, Data en analytics, Design, Digitale strategie, Social media
Iedereen kent de oranje toiletten, oranje hoogwerkers of oranje busjes op de weg. Zeg je oranje, dan zeg je Boels Rental. En als het over Boels Rental gaat dan weet je tegenwoordig dat ze je altijd helpen om jouw project aan de gang te houden. Boels keeps you going.
Die merkpositionering staat als een paal boven water. Maar hoe draag je dat uit op social media? Kortom; waarom, hoe en met wat gaan we Boels helpen nog zichtbaarder te worden op ‘de socials’? En dan specifiek gericht op de (groot) zakelijke markt.
Om de vraag beter te doorgronden, organiseerden we meerdere workshops en kennissessies. Samen met het Corporate Social Media team van Boels ontwikkelden we verschillende persona’s, die ons hielpen de vraag te vertalen naar een effectieve inzet van social media en bijpassende content.
Deze inzichten vormden de basis voor social mediastrategie die perfect aansluit bij de positionering van Boels Rental. Deze strategie dient als fundament voor alle toekomstige concepten en formats die gericht zijn op de beoogde doelgroep.
Een efficiënte samenwerking
Gedurfdeideeën
Brainstormsessies leidden uiteindelijk tot vijftig creatieve en vooral gedurfde ideeën. Van deze uitgebreide lijst werkten we vijf specifieke formats uit. Passend bij specifieke doelgroepen, de positionering en de gestelde doelstellingen.
Of een content format in de praktijk werkt, weet je nooit zeker. Om die reden ontwikkelden we eerst een pilot versie, die we analyseerden en optimaliseerden naar gelang de doelstellingen. Zo werkten we toe naar steeds effectievere content.
Inmiddels is er een breed scala aan content geproduceerd en ingezet. Van korte, informatieve animaties, explainer video’s om verschillende doelgroepen met nieuw materieel kennis te laten maken tot showcase films over grote projecten. Alles met één doel …
Boels keeps you going.