Fitness of fysio? Finesse op een nieuwe markt
De finessevan fitness
tags:
- Campagnes, Corporate Identity, Design, Digitale strategie, matrix
Ieder contactmoment met je potentiële klant is van belang. Met een nieuwe, niche, markt wordt dat nog meer onderstreept. Met online marketing geef je de juiste boodschap op het juiste moment. Dat scoort bij Matrix. En het mooie is: dat weten we zeker. De online activiteiten geven namelijk meetbare resultaten.
Matrix is geen ijzerboer die fitnesstoestellen levert. Wat is het meest efficiënt en waar heb je het meeste baat bij? Welke rol spelen de fitnesstoestellen in je onderneming? Wat zijn je doelen als ondernemer en hoe bereik je die? Deze vragen zijn voor Matrix belangrijker dan zo veel mogelijk toestellen per vierkante meter verkopen. Met die instelling heeft Matrix al jaren een buitengewoon goede naam in de fitnessindustrie.
Matrix zag echter een grote toename in het gebruik van de toestellen bij fysiotherapiepraktijken. Een probleem: die fysiotherapie is een totaal andere tak van sport. Er zijn andere problemen en andere behoeften dan in de fitness en leisure. Tegelijkertijd is ook de aankoop of huur van een dergelijke investering een ander traject. Matrix heeft daarom experts in huis die alles weten van de fysiotherapie. De andere behoeften moeten ook online vertaald worden.
Wij ontwikkelden daarom een speciale landingspagina voor fysiotherapeuten. Dat is een pagina op de bestaande website die we speciaal hebben ontwikkeld zodat fysiotherapeuten direct bij de informatie komen die voor hen relevant is. Die pagina is gevuld met waardevolle content in de vorm van blogs, cases en whitepapers.
Een anderemarkt
Wit papiermet wat?
Whitepapers zijn korte e-books of pdf-documenten waarin mogelijke oplossingen worden aangedragen. Het is het gratis weggeven van kennis. Vaak wordt dit gedaan in ruil voor een e-mailadres. Dat is het begin van het contact tussen een bedrijf en potentiële klant. Met name bij onderwerpen waar meer diepgang gewenst is, zoals het geval is van Matrix en de fysiotherapie, zijn whitepapers een heel waardevol middel. De fysiotherapeut krijgt informatie en het helpt Matrix bij het creëren van een betrouwbaar imago door kennisleider te zijn.
Mensen zijn digitaler dan ooit. Ook in de business to business. Door de klant centraal te stellen en te werken met persona’s, kom je erachter welke behoeften er écht zijn in de markt en op welke vragen je kunt inspelen. Zo haal je meer resultaat voor een lager budget.
Je merk activeren
Ook aan de slag met online marketing? Of hulp bij het aanboren van een nieuwe markt?