Duurzaam is bagger
Waar hetvandaan komt
tags:
- Campagnes, Corporate Identity, Design, Digitale strategie, e-max, Merkpositionering, Zoekmachinemarketing (SEO/SEA)
Een nieuwe realiteit: aluminium is duurzaam. Circulair aluminium wel te verstaan. De ongeloofwaardigheid voor de aluminiumwereld: circulair aluminium heeft niet alleen dezelfde kwaliteit, maar is vaak zelfs beter dan klassiek geproduceerd aluminium! Hoe breng je dat aan de man in een markt waar gerecyclede materialen bekend staan als bagger?
Maak de onderdelen van je merk niet alleen zichtbaar, maar ook letterlijk tastbaar. E-MAX stond dit jaar met X-ECO op Polyclose: dé Europese vakbeurs voor raam-, deur-, zonwering-, gevel- en toegangstechniek. Voor E-MAX komt daar precies de juiste doelgroep. Onze uitdaging was een beursstand te ontwerpen die eruit sprong. Zo’n beursstand zien wij als activiteit die de perceptie bepaalt van je merk.
Een van de onderdelen van de stand van E-MAX was het letterlijk tastbaar maken van X-ECO. Bezoekers van de beurs voelen zo het verschil tussen klassiek aluminium en premium circulair aluminium. Spoiler: ze voelen geen enkel verschil. Dat maakt de boodschap van het merk duidelijk.
Pas als alle onderdelen in de beursstand hetzelfde beeld oproepen als bedoelt, is er écht sprake van een succesformule. En dat is bij E-MAX helemaal geslaagd.
Duidelijk toch? Nou… Daar dacht de bouwwereld anders over. Een nieuwe merkpositionering was hard nodig. Niet alleen voor het productmerk X-ECO maar ook voor de onderneming E-MAX.
Sterke merken zijn herkenbaar en zichtbaar. Hun boodschap is makkelijk te onthouden. De nieuwe merkpositioneringen hebben wij vertaald naar twee kenmerkende, visuele identiteiten. Daar komt de kracht van communicatie echt naar boven. Het consequent doorvoeren in middelen is net zo belangrijk. Website, animatie en brochures stralen zo uniformiteit uit. Daarmee zeggen E-MAX en X-ECO in alle uitingen precies dat wat ze willen en moeten zeggen.
Zichtbaar enherkenbaar
Hoe presenteerje dat op een beurs
Maak de onderdelen van je merk niet alleen zichtbaar, maar ook letterlijk tastbaar. E-MAX stond dit jaar met X-ECO op Polyclose: dé Europese vakbeurs voor raam-, deur-, zonwering-, gevel- en toegangstechniek. Voor E-MAX komt daar precies de juiste doelgroep. Onze uitdaging was een beursstand te ontwerpen die eruit sprong. Zo’n beursstand zien wij als activiteit die de perceptie bepaalt van je merk.
Een van de onderdelen van de stand van E-MAX was het letterlijk tastbaar maken van X-ECO. Bezoekers van de beurs voelen zo het verschil tussen klassiek aluminium en premium circulair aluminium. Spoiler: ze voelen geen enkel verschil. Dat maakt de boodschap van het merk duidelijk.
Pas als alle onderdelen in de beursstand hetzelfde beeld oproepen als bedoelt, is er écht sprake van een succesformule. En dat is bij E-MAX helemaal geslaagd.